لطفا سوالات خود درخصوص طب سوزنی را در این صفحه مطرح فرمایید تا متخصصان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند

طب-سوزنی-11

140 thoughts on “طرح یک سوال درخصوص طب سوزنی

  • 2016-02-21 at 7:50 ب.ظ
    Permalink

    ایا طب سوزنی در درمان ترک های پوستی ناشی از چاقی و لاغری ویا ترک های زایمانی موثر می باشد؟؟

    Reply
    • 2016-02-21 at 7:55 ب.ظ
      Permalink

      با سپاس از پرسش شما،
      در بیمارانی که پس از زایمان یا کاهش وزن ناگهانی دچار افتادگی و شلی پوست می شوند، طب سوزنی می تواند با افزایش تونیسیته و بالا کشیدن پوست باعث بهبود ظاهری فرد شده که باعث افزایش رضایتمندی بیماران از ظاهر خود می گردد. این درمان با جمع کردن پوست آسیب دیده باعث کمتر دیده شدن ترک های پوستی ناشی از زایمان یا کاهش شدید وزن می شود، هرچند نقش زیادی در درمان پوست ترک خورده ایفا نخواهد کرد.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-04-06 at 11:52 ق.ظ
    Permalink

    ایا طب سوزنی در درمان دردهای سیاتیک موثر است؟

    Reply
    • 2016-04-06 at 8:35 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما.
      یکی از شایعترین علل مراجعه به کلینیک های طب سوزنی انواع کمر درد از جمله درد های سیاتیکی است. طب سوزنی از راه های مختلفی به بیماران مبتلا به این مشکلات کمک می کند؛ شامل افزایش تون عضلانی، کاهش التهاب و درد موضعی و رفع اسپاسم عضلانی. با این وجود، توجه به این نکته ضروری است که در بیمارانی که بر اساس تشخیص جراحان استخوان و مفاصل نیاز به عمل جراحی دارند، انجام درمان های جایگزین مانند طب سوزنی توصیه نمی شود مگر اینکه به دلیلی عمل جراحی امکان پذیر نباشد و یا بر اساس نظر جراح مربوط عمل جراحی ضروری نباشد. اینگونه بیماران بهتر است به صورت مشترک توسط جراح استخوان و مفاصل و متخصص طب سوزنی مورد بررسی و درمان قرار گیرند.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
      • 2021-08-05 at 11:31 ب.ظ
        Permalink

        سلام خواهر من طب سوزنی میره اما جای سوزنها بجای خون آب میاد بیرون علت این چی میتونه باشه؟؟؟

        Reply
        • 2021-08-07 at 8:42 ق.ظ
          Permalink

          با سلام و سپاس از پرسش شما،

          در برخی بیماران مبتلا به ورم واضح اندامها، پس از خروج سوزن از پوست اندکی آب میان بافتی از محل سوزن خارج می شود که کاملا طبیعی است.

          Reply
          • 2021-08-10 at 2:55 ب.ظ
            Permalink

            با سلام درود فراوان بر شما
            در پاسخ سوال قبلی فرمودین بیماری هایی که ورم دارن طبیعی هست جای خون آب میاد بیرون میخوام بدونم چرا اینقدر ورم دارم فیزیوتراپیست هم تا بدنمو دید گفت اینا چاقی نیست بدنت پر ورمه
            جدیداً وقتی دف میزنم اینقدر انگشتام درد میگیره انگار میخواد پاره بشه از درد یا ورم

          • 2021-08-17 at 8:23 ق.ظ
            Permalink

            با سلام و سپاس از پرسش شما
            متأسفانه بدون معاینه و بررسی آزمایشها و … نمی توان نظر مشخصی داد.

  • 2016-05-17 at 10:31 ب.ظ
    Permalink

    آیا طب سوزنی در درمان دردهای ناشی از اندومتریوز مؤثر است؟لطفأ توضیحات لازم را بدهید.ممنون

    Reply
    • 2016-05-18 at 9:24 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما. اندومتریوز یک بیماری فراگیر در بانوان بویژه بانوان جوان است که باعث دردهای شدید دوره ای و عوارض دیگر می گردد. درمان اصلی این بیماری با عمل جراحی (باز یا بسته) است. طب سوزنی در بعضی موارد می تواند با بهبود جریان خون و qi در رحم و شکم باعث تخفیف درد و بهبود عملکرد کلی دستگاه تناسلی گردد. با این وجود، این روش درمانی روش اصلی درمان اندومتریوز نخواهد بود.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
      • 2021-08-29 at 8:57 ق.ظ
        Permalink

        با سلام و خسته نباشید
        من مادرم وضعیت زانوش جوری شده که میگن باید تعویض مفصل بشه.بهم پیشنهاد طب سوزی دادن که اگه انجام بشه دیگه نیازی به تعویض مفشل نیست..ایا حقیقت داره؟

        Reply
        • 2021-09-01 at 9:51 ق.ظ
          Permalink

          با سلام و سپاس از پرسش شما،

          طب سوزنی درمان مؤثر و مناسبی برای درد و التهاب مفصل زانوست. ولی در موارد آسیب و ساییدگی طولانی که در افراد مسن دیده می شود، معمولا فضای مفصلی به حدی تخریب شده که با کمک روشهای غیر تهاجمی و کم عارضه ای مانند طب سوزنی قابل بهبود نیست. در این موارد معمولا طب سوزنی نهایتا باعث کاهش درد خواهد شد.

          Reply
  • 2016-05-20 at 6:33 ق.ظ
    Permalink

    آیا با کمک طب سوزنی می توان سایز سینه را تغییر داد؟

    Reply
    • 2016-05-21 at 10:10 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما.
      بر اساس مفاهیم طب سنتی چینی که پایه علمی اکیوپانکچر (طب سوزنی) است، سینه یکی از محلهای نگهداری مواد غذایی و انرژی است. بر این اساس، علت کوچکی سینه کمبود ذخیره سازی مواد غذایی به دلیل نقص در دسترس بودن مواد (اختلالات تغذیه ای) و یا نقص در گوارش و متابولیسم مواد است. با توجه به موارد ذکر شده، برنامه درمانی و تغذیه ای ویژه ای برای بزرگ کردن سینه موجود می باشد. بیماران زیادی هم با کمک این روش ها موفق به افزایش سایز سینه های خود شده اند.
      سینه های بزرگ و افتاده مشکل دیگری است که بعضی بیماران بویژه در سنین میانسالی و بعد از آن را به سمت درمان های مختلف مانند جراحی یا درمانهای کمتر تهاجمی مانند طب سوزنی می کشاند. مانند سایر چاقی های موضعی، با کمک طب سوزنی امکان کاهش حجم سینه وجود دارد. همچنین می توان با روش لیفتینگ با کمک اکیوپانکچر ظاهر سینه های افتاده را بهبود بخشید.
      البته ذکر این نکته لازم است که مانند سایر بیماری ها و مشکلات، ادعای درمان و نتیجه گیری در ۱۰۰% بیماران کاهش یا افزایش سایز سینه، ادعایی گزاف خواهد بود. هر بیمار با توجه به شرایط ویژه اش درصد متفاوتی از نتیجه گیری خواهد داشت.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
      • 2021-11-19 at 3:09 ب.ظ
        Permalink

        با سلام وممنون از اطف پزشکی که جواب گو هستند در فیز یو تراپیها اصلا بهداشت رعایت نمیشود خانمی که این کار را انجام مدهند با دستی که گوشی صحبت کردن وپیش بیماری دیگه بودند با اون دست موضع را با دست لمس مکنند واز همان محل بدون استریل سوزن را فرو میکنند واز یک سوزن ویا دو عدد به فاصله نیم دقیقه برای چند قسمت استفاده مکنند یعنی هر محل سی ثانیه ایا این افراد مجوز دارند وبه این صورت فاید ه ای دارد ومشکلی پیش نمی اید بی نهایت سپا سگذارم

        Reply
        • 2021-11-20 at 10:41 ق.ظ
          Permalink

          با سلام و سپاس از پرسش شما،

          مواردی که ذکر کردید همه از خطاهای سهوی یا عمدی در روند درمان است که نباید توسط هیچ درمانگری در هیچ گروهی انجام شود. ولی تعمیم خطای یک نفر به همه فعالان در یک گروه دور از انصاف است. بیشتر فیزیوتراپیستها، درای نیدلینگ را در محدوده مجاز به صورت اصولی و علمی برای بیماران نیازمند به درمان انجام می دهند.

          Reply
  • 2016-06-06 at 4:54 ب.ظ
    Permalink

    با سلامـ هزینه تقریبی طب سوزنی جهت افزایش سایز و سفت کردن سینه چقد می باشد؟؟

    Reply
    • 2016-06-07 at 4:17 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما. کوچکی و شکل نامطلوب سینه دارای علتهای مختلفی است. بر اساس آن، نوع و طول درمان در بیماران مختلف متفاوت می باشد. اما اکثر بیماران به ۸ تا ۱۲ جلسه درمان نیازمندند.

      Reply
  • 2016-06-13 at 2:00 ق.ظ
    Permalink

    سلام
    طب سوزنی در خصوص بیماری آسم تا چه حد موثر است؟
    تشکر

    Reply
    • 2016-06-13 at 8:36 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما. طب سوزنی در درمان بیماران مبتلا به آسم در حالت مزمن مؤثر است و باعث کاهش تعداد و شدت حمله های آسم در این بیماران می گردد. اما ذکر این نکته لازم است که این روش درمانی در زمان حمله حاد آسم به بیماران توصیه نمی شود. در این زمان ها بهترین اقدام درمانی استفاده از دارو های خوراکی و استنشاقی متناسب با شرایط بیماری است. پس از خروج از حمله حاد آسم، با کمک طب سوزنی می توان جلوی حملات بعدی را گرفت یا از شدت آنها کاست.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-06-19 at 6:05 ب.ظ
    Permalink

    سلام
    من یک بیمار کلیوی هستم روزی یک بار دیالیز می شوم
    ادرار دارم و اضافه وزن نیز ندارم
    در سایت های چینی خوانده ام که موثرترین راه برای درمان کلیه خون رسانی به آن است و بهترین راه خون رسانی نیز درمان از طریق طب سوزنی می باشد.
    می خواستم بپرسم که آیا در کلینیک برای بیماران کلیوی روش درمانی به کمک طب سوزنی دارید
    اگر جواب مثبت است کی و چگونه می توانم مراجعه کنم
    با سپاس
    علیرضا پورزند

    Reply
    • 2016-06-20 at 10:57 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پیام شما. طب سوزنی با بهبود جریان خون و انرژی به کلیه ها میتواند نقش مؤثری در بهبود بیماران کلیوی ایفا کند به شرط آنکه کلیه به طور کامل از دست نرفته باشد. از آنجا که شما دفع ادرار دازید شانس بهبود شما بیشتر خواهد بود. با این وجود میزان پاسخدهی به درمان قابل پیشبینینی نیست. در بعضی بیماران بهبود قابل توجه با کاهش یا رفع نیاز به دیالیز دست یافتنی است و بعضی بیماران نسبت به درمان مقاوم هستند. امید که شما به گروه اول تعلق داشته باشید. برای تعیین نوبت می توانید با شماره ۰۹۰۱۹۴۲۷۲۱۹ تماس حاصل فرمایید.

      Reply
  • 2016-06-19 at 6:13 ب.ظ
    Permalink

    با سلام
    من بیمار کلیوی هستم و مدت دو سال است که دیالیز می شوم هفته ای یک بار و البته اضافه وزن ندارم به این معنی که دفع ادرار طبیعی است.
    در وبسایت های چینی دیده ام که می گویند بهترین راه درمان بیماری کلیوی خون رسانی موثر به آن می باشد و مناسب ترین راه برای خون رسانی طب سوزنی می باشد.
    می خواستم بدانم که نظر شما در این باره چیست؟
    آیا امکان درمان طب سوزنی برای من وجود دارد؟
    با سپاس

    Reply
    • 2016-06-20 at 10:28 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پیام شما. طب سوزنی با بهبود جریان خون و انرژی به کلیه ها میتواند نقش مؤثری در بهبود بیماران کلیوی ایفا کند به شرط آنکه کلیه به طور کامل از دست نرفته باشد. از آنجا که شما دفع ادرار دازید شانس بهبود شما بیشتر خواهد بود. با این وجود میزان پاسخدهی به درمان قابل پیشبینینی نیست. در بعضی بیماران بهبود قابل توجه با کاهش یا رفع نیاز به دیالیز دست یافتنی است و بعضی بیماران نسبت به درمان مقاوم هستند. امید که شما به گروه اول تعلق داشته باشید.

      Reply
  • 2016-08-03 at 7:40 ق.ظ
    Permalink

    سلام.پدر من ۷۵ ساله است .۳ سال پیش قلبشان رو بالن زدن و بعد از آن به فشار خون مبتلا شدن که دارو مصرف میکنند.حدود ۲۰ روزی است که به سر درد خیلی شدید مبتلا شده و بعد از عکسها و آزمایشات زیاد متخصصین به ما گفتن که سینوزیت دارند ولی سردردها به خاطر خشک شدن مویرگهای مغزشان است .مرتب درد سرش به چشمش هم سرایت کرده و آب میآورد و یکی از چشمها باز نمیشه از درد.آیا طب سوزنی راه حلی برای ایشان دارد؟ممنونم

    Reply
    • 2016-08-03 at 11:29 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما. طب سوزنی نقش مهمی در درمان انواع سردرد دارد و یکی از شایعترین علل مراجعه به کلینیک های طب سوزنی سردرد است. خوشبختانه بیشتر بیماران پس از چند جلسه درمان به میزان قابل توجهی بهبود می یابند. در مورد مطرح شده، به دلیل پیچیدگی مشکل پدر بزرگوارتان پیش از اظهار نظر در مورد شانس بهبود ایشان نیاز است نتایج آزمایش مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-08-10 at 5:54 ب.ظ
    Permalink

    باسلام خانمی با ۷۴ سال سن و کمردرد شدید که ایشان مهرههای کمرشان را حدودا” ۹ سال قبل عمل کرده و پلاتین گذاشته اند و در اثر درد زیاد مجددا” باید عمل شوند و برای ایشان پلاتین گذاشته شود و چسبندگی نخاع هم دارند و ایشان از نظر قلب هم مشکل داشته و در سال ۹۳ در یکی از رگهای ایشان استند گذاشته اند و در حال حاضر دکتر به ایشان گفته اند عملشان ۵۰ -۵۰ است آیا به کمک طب سوزنی میتوان به ایشان کمک کرد تا دردشان کمتر شود و عمل را انجام ندهند .
    با تشکر از شما

    Reply
    • 2016-08-10 at 6:41 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما. طب سوزنی یکی از روشهای مؤثر در انواع کمر درد می باشد. با توجه به شرایط ویژه بیمار نامبرده و احتمال آسیب قابل توجه نخاعی، مؤثرترین روش درمان برای ایشان عمل جراحی است. ولی در چنین بیماری عمل جراحی خطرناک بوده و شانس بالایی ندارد و بهترین گزینه جایگزین، طب سوزنی است. بر این اساس، پس از مشاوره با جراح، طب سوزنی تحت نظر پزشک متخصص برای ایشان قابل انجام است و نتیجه درمان می تواند امیدوار کننده باشد.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-08-16 at 3:41 ب.ظ
    Permalink

    باسلام.ایا طب سوزنی جهت درمان دیسک کمر موثر است یا خیر،لطف بفرمائید پاسخم راعنایت بفرمائید چونکه دردزیادی ازناحیه کمر متحمل میشوم.باتشکر

    Reply
    • 2016-08-17 at 9:14 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما. یکی از شایعترین موارد مراجعه به طب سوزنی انواع درد بویژه کمر درد است. بسته به علت ایجاد کمردرد میزان پاسخگویی بیمار متفاوت است. بعضی بهبود کامل می یابند و بعضی بهبود نسبی. در هنگام مراجعه به کلینیک طب سوزنی شیراز لطفا تمام مدارک پزشکی پیشین خود شامل عکس رادیولوژی و MRI خود را همراه داشته باشید.

      Reply
  • 2016-08-26 at 8:49 ب.ظ
    Permalink

    آیا طب سوزنی در درمان عرق زیر بغل موثر است ؟

    Reply
    • 2016-08-27 at 10:23 ق.ظ
      Permalink

      تعریق یکی از روشهای معمول دفاعی بدن برای دفع مواد زاید و تنظیم دمای داخلی است. با این وجود گاهی میزان تعریق از حد عادی خارج شده و مشکلاتی برای فرد ایجاد میکند. این افزایش می تواند در محلهای خاص باشد یا کل بدن را تحت الشعاع قرار دهد. محل های شایع درگیری کف دست و پا، زیر بغل و کشاله ران می باشند.

      علت تعریق بیش از حد ممکن است اختلالات هورمونی، اختلالات عصبی و یا عدم تعادل انرژی باشد. در بیشتر موارد این اختلالات پاسخ چشمگیری به درمان با طب سوزنی میدهند و تغییرات ایجاد شده طی چند جلسه درمان باعث رضایت بیماران میگردد. اما بهتر است پیش از شروع درمان، آزمایشات هورمونی لازم انجام شود تا درصورت نیاز دارو درمانی نیز مد نظر قرار گیرد.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-09-15 at 2:42 ق.ظ
    Permalink

    با سلام. بعد از لاغری دچار افتادی شدید پوست در قسمت شکم، پهلو، سینه و صورت شده ام. آیا طب سوزنی کمکی به درمان می کند؟ اگر بله لطفا هزینه و تعداد جلسات رو بفرمایید. ممنون

    Reply
    • 2016-09-28 at 4:14 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما. طب سوزنی یکی از روشهای کم خطر و موثر در درمان افتادگی پوست می باشد. تعداد جلسات درمان در بیماران مختلف متفاوت است و بستگی به شدت افتادگی و کیفیت پوست دارد. هزینه هر جلسه درمانی نیز بستگی به روش مورد استفاده دارد. برای ارائه اطلاعات دقیقتر نیاز به معاینه شما می باشد.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-09-22 at 12:34 ب.ظ
    Permalink

    ایا بعد از گذشت ۷ سال از زمان سکته مغزی امکان بهبود فلج انگشتان دست با روش طب سوزنی وجود دارد؟درصورتی که قبلا هم یک دوره ۱۰ جلسه ای طب سوزنی انجام داده و جوابی نگرفته اند.لطفا درصورت اثر گذاری تعداد جلسات مورد نیاز و هزینه را اعلام فرمایید.سن شخص ۲۸ سال

    Reply
    • 2016-09-24 at 3:09 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما

      متاسفانه هرچه از زمان یروز بیماری گذشته باشد شانس پاسخ دهی به درمان کمتر می شود. هرچند امید به درمان هنوز وجود دارد. در چنین موردی ده جلسه درمان کافی نیست و به ۲۰ تا ۳۰ جلسه درمانی نیاز می باشد که در دوره های ۱۰ جلسه ای با چند هفته استراحت بین دوره ها توصیه می گردد.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-09-24 at 6:38 ب.ظ
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر،یه سوال داشتم،میشه باطب سوزنی طول انگشتان پار رو درحدودنیم سانت بلندترکرد؟وافزایش قدچطور؟وسوال دیگه اینکه تورم وضعف ماهیچه زانورومیشه کاری کردکه زانویی که درقاب خودش قرارنگرفته به حالت اول برگرده؟من بیستوپنج سالمه،ممنون میشم راهنماییم کنین،که اگه امکان داره خدمت برسم.اصلا هرسه سوالم درصدموفقیت دارن؟

    Reply
    • 2016-09-25 at 6:45 ب.ظ
      Permalink

      سلام و سپاس از پرسشهای شما.

      برای پاسخ به سؤالات شما توجه به چند نکته ضروری است. طول استخوانها پس از پایان رشد قدی تقریبا ثابت باقی می ماند و با بسته شدن صفحه های رشد افزایش طول استخوانها با روشهای غیر تهاجمی امکان پذیر نیست. بنابر این اگر هدف شما تغییر قد و طول استخوان پا در خودتان است، متأسفانه در سن ۲۵ سالگی امکان موفقیت با کمک طب سوزنی وجود ندارد.

      تورم و ضعف ماهیچه های پیرامون زانو بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می شوند که در بیشتر موارد قابل بهبود یا درمان با کمک طب سوزنی هستند. در رفتگی زانو نیز نیاز به بررسی بیشتر رادیوگرافی دارد تا میزان آن مشخص گردد.

      بر این اساس پاسخ به دو پرسش اول منفی است اما شانس درمان مشکل سوم زیاد می باشد. اطلاعات دقیقتر پس از معاینه و بررسی نتایج عکسبرداری قابل ارائه خواهد بود.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-09-25 at 5:42 ب.ظ
    Permalink

    با سلام.آیا طب سوزنی در چاق شدن صورت موثر است؟

    Reply
    • 2016-09-25 at 6:50 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما.

      طب سوزنی و روش های جانبی آن مانند گواشا می توانند در بسیاری از افراد باعث بهبود ذخیره بافت چربی در صورت شده و بدون ایجاد چاقی ناخواسته در اندامها و تنه باعث چاقی صورت گردد.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
      • 2023-06-24 at 5:19 ق.ظ
        Permalink

        سلام وعرض ادب من قدم کوتاه هست وارسال دارم ویک بار هم زایمان کردم میخواستم ببینم اگر اقدام کنم از طریق طب سوزنی جواب خواهم گرفت یا نه

        Reply
        • 2023-06-26 at 9:42 ق.ظ
          Permalink

          با سلام و سپاس از پرسش شما،

          طب سوزنی با تحریک صفحه رشد به افزایش قد کمک می کند. متأسفانه در خانمها در اواخر دهه دوم زندگی صفحه رشد بسته می شود و راههای غیرجراحی کمک زیادی به رشد در این افراد نمیکند.

          Reply
  • 2016-09-25 at 7:14 ب.ظ
    Permalink

    سلام مجدد،حتی یک درصد هم امکان افزایش قد وطول استخوان وجودنداره؟امتحانش یه جورریسکه می دونم ،شما انجامش میدین؟

    Reply
    • 2016-09-28 at 7:11 ب.ظ
      Permalink

      با سلام. پس از بسته شدن صفحه های رشد، امید چندانی به تغییر طول استخوان نیست ولی گاهی اختلال در قرارگیری ماهیچه ها و رباط ها باعث شکل نامطلوب اندام می شود که در این موارد طب سوزنی می تواند تا حدودی کارگشا باشد. بررسی بیشتر با معاینه بالینی و بررسی عکس های رادیولوژی امکان پذیر است.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-09-28 at 10:50 ب.ظ
    Permalink

    باسلام،من علت دردزانوولاغری ماهیچه هاروبالاخره فهمیدم ،بعدازکلی اصرار،پزشکم گفت منیسک زانوت اسیب دیده،قبلا هم چندبارپرسیده بودم اما فقط می گفتن چیزی نیس،کشش هردوتاپام بعدازاسیبی که دیدم یکسان نیست،یعنی خودم فشاری رودریکطرف بدنم حس می کنم واحساس می کنم یکی ازپاهام بلندتره،نه اینکه ظاهری،ازلحاظ کشش وبه هنگام راه رفتن،گرچه چندین سال ازاسیبم می گذره ،اما درسال های اولیه حس کردم دوسمت لگنم ازحالت تعادل خارج شده،واین حس دراین دوسال اخیربیشترشده ،جوری که بالمس دست کاملا اشکاره،هرچی به پزشکم می گم من تاقبل ازاون ضربه ،ازهمه لحاظ نرمال بودم ،میگه نه فشارلگن ،ربطی به زانونداره،لابدمادرزادی این شکلی بودی ونسبت به دردش وعدم تعادلت حساس نباش،همه به نحوی شایدکج باشن،واین حرف کاملا منوناامید کرده ،بنظرشما راهی هست که کشش هردوپام به یک اندازه شه؟خودم معتقدم بعدازاین کاراحتمالا لگنم متعادل میشه،اما اگه همین طوری ادامخ پیداکنه ساییده میشه وشایدم تاالان شده،بخاطرهمین قراره ام ارای لگن هم انجام بدم ،ممنون میشم منوراهنمایی کنین،ازپرحرفیم معذرت می خوام ،من بیست وپنج سالمه

    Reply
    • 2016-09-29 at 1:30 ب.ظ
      Permalink

      با سلام دوباره.

      درد و آسیب مفصلی و اسکلتیِ یکطرفه می تواند باعث اختلال عملکردی مفاصل شده و به صورت ثانویه با تغییر زاویه قرارگیری بتدریج ایجاد کجی و لنگش نماید. همانطور که اشاره کردید در صورت عدم درمان، این مسأله ممکن است به ساییدگی مفاصل و اختلالات ماندگارتر بیانجامد. در بسیاری موارد اینگونه مشکلات قابل بهبود و درمان توسط درمان های غیر تهاجمی مانند طب سوزنی و فیزیوتراپی هستند. هرچند هرچه اقدام به درمان دیرتر باشد شانس بهبود کمتر است. با این وجود، پیش از معاینه بالینی نمی توان نظر مشخص و دقیقی در مورد وسعت ضایعه و شانس درمان داد.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-10-07 at 11:15 ب.ظ
    Permalink

    آیا طب سوزنی در درمان ریفلاکس شدید معده و شلی دریچه معده موثر هست؟

    Reply
    • 2016-10-08 at 12:42 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      طب سوزنی در بسیاری از بیماران مبتلا به ریفلاکس معده اثر قابل توجهی دارد. تا بحال تعداد زیادی از مراجعان به کلینیک طب سوزنی شیراز که از ریفلاکس معده یا ترش کردن رنج می بردند به نتایج رضایت‌بخشی رسیده‌اند.

      Reply
  • 2016-10-08 at 7:10 ب.ظ
    Permalink

    من ۴ سال هست درگیر ریفلاکس معده هستم.دارو مصرف میکنم که اونم جواب قطعی بهم نمیده. دکتر بهم گفته باید عمل کنی. ۱۴ جلسه طب سوزنی رفتم اما جواب اندکی گرفتم و به محض قطع کردن باز برگشت علائم داشتم. امکانش هست به صورت قطعی درمان بشم?

    Reply
    • 2016-10-09 at 8:44 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از مراجعه شما به وبسایت کلینیک طب سوزنی شیراز،

      متأسفانه بدون معاینه، بررسی سابقه بیماری و بررسی درمانهای مختلف انجام شده برای شما، پیش بینی میزان اثربخشی درمان غیر ممکن می باشد. برای رسیدن به نتایج رضایت بخش درمان با طب سوزنی باید پزشک مناسب، در زمان مناسب، درمان مناسب بیماری را در بیمار مناسب جهت دریافت درمان ارائه نماید. در صورت نامناسب بودن هریک از این موارد، نتیجه درمان رضایت بخش نخواهد بود. بسیاری از بیماران مراجعه کننده به کلینیک طب سوزنی شیراز تا به حال نتایج رضایت بخشی از درمان اختلالات گوارشی بویژه ریفلاکس معده گرفته اند. امیدوارم در صورت مراجعه حضوری شما نیز به این جمع بپیوندید.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-10-16 at 12:10 ب.ظ
    Permalink

    با سلام برای چاقی صورت میانگین چند جلسه درمان نیاز هست؟و هزینه تقریبی چقدر هست؟

    Reply
    • 2016-10-17 at 3:36 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      بسته به علت مشکل و شدت مشکل دوره درمان بین ۸ تا ۲۰ جلسه متغیر است. برای اطلاع از هزینه ها با شماره ۰۹۰۱۹۴۲۷۲۱۹ تماس حاصل فرمایید.

      Reply
  • 2016-10-25 at 2:54 ب.ظ
    Permalink

    با عرض سلام و خسته نباشید. من میخواستم برای افزایش قد از طب سوزنی استفاده کنم و میخواستم تعداد جلساتش وهزینشو بدونم و بپرسم به صورت قطعی طی دوره ی طب سوزنی حدودا چن سانت افزایش قد را در پی دارد.

    Reply
    • 2016-10-25 at 8:27 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      افزایش قد پروسه ای تدریجی است که در طی سالیان صورت می گیرد. طب سوزنی و سایر روش های غیر تهاجمی افزاینده قد نیز اثری تدریجی دارند که سرعت و میزان افزایش قد نرمال را می توانند افزایش دهند. بنابراین توجه به چند نکته ضروری است:

      ۱- افزایش قد با کمک روش های غیر تهاجمی تنها در افرادی قابل انجام است که صفحه رشدشان بسته نشده باشد. صفحه رشد معمولا با تکمیل مراحل بلوغ تدریجا بسته می شود. بدین معنی که در بانوان بالای ۱۸ سال و آقایان بالای ۲۵ سال افزایش قدی انتظار نمی رود. همچنین در خانم های ۱۴ تا ۱۸ ساله و آقایان ۱۸ تا ۲۵ ساله میزان افزایش قد اندک است.
      ۲- اثر درمان جهت افزایش قد در صورت انجام در فرد مناسب تنها پس از چندین سال مشخص می شود و انتظار ایجاد تغییر قابل ملاحظه طی چند هفته تا چند ماه منطقی نیست.
      ۳- میزان تغییر قد نهایی بستگی به فاکتورهای مختلفی مانند سن شروع درمان، وضعیت صفحه های رشد استخوانی و شرایط بدنی و ژنتیکی فرد دارد و به راحتی قابل پیش بینی نیست.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-10-31 at 10:24 ق.ظ
    Permalink

    با سلام
    ایا طب سوزنی در بهبود بیماری فلج اطفال موثر است ؟

    Reply
    • 2016-10-31 at 7:00 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما

      فلج اطفال یک بیماری عفونی چند مرحله ایست که هر مرحله سیر و درمان منحصر بفردی دارد.
      ۱- مرحله اول یک بیماری عفونی ویروسی است که نیازمند دارو درمانی مناسب است.
      ۲- مرحله حاد ریکاوری از بیماری است که بتدریج علائم ماهیچه ای و فلج بروز می نماید.
      ۳- مرحله تثبیت اختلالات ماهیچه ای

      در مراحل دوم و سوم طب سوزنی می تواند کمک کننده باشد. بویژه در مرحله دوم طب سوزنی می تواند مانع تثبیت بیماری و ورود به مرحله سوم گردد.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-11-05 at 5:25 ب.ظ
    Permalink

    سلام.آیا طب سوزنی در درمان چاقی موثر هست؟
    چند جلسه درمان لازم هست؟بطور معمول چند کیلو کم میشه؟
    سوزنها بر روی همه نواحی زده میشه؟عوارضی نداره؟
    ممنون از پاسخگویی شما.

    Reply
    • 2016-11-06 at 10:35 ق.ظ
      Permalink

      با سلام

      بیماران زیادی برای کاهش وزن به متخصصان طب سوزنی مراجعه می کنند. طب سوزنی با کاهش اشتها، افزایش تدریجی متابولیسم و آزاد کردن چربی های ذخیره شده در موضع باعث بهبود این بیماران می گردد. اما ذکر این نکته لازم است که برای هرچه موفقتر بودن درمان، رعایت رژیم مناسب غذایی و افزایش فعالیت بدنی ضروری است. به علاوه در بعضی بیماران مبتلا به اضافه وزن بعضی عوامل زمینه ای مانند اختلالات هورمونی فاکتور اصلی بیماری محسوب می شوند. لذا با شناخت عوامل ایجاد کننده و رفع آنها می توان به نتیجه مطلوبتری رسید.

      با توجه به تنوع عوامل و شرایط دخیل در این بیماری، نمی توان پیش بینی دقیقی از تعداد جلسات مورد نیاز و درصد پاسخدهی داد. با این وجود بسیاری از بیماران تا حد قابل توجهی از نتایج درمان رضایت دارند. در ابتدا نقاط درمانی با کمک سوزن تحریک می شوند. این نقاط بیشتر دز پاها و اطراف شکم قرار دارند و به صورت همزمان موضع درگیر نیز درمان می گیرد. این درمان شامل درمان با سوزن، الکترواکیوپانکچر و گواشا می شود.
      در صورت عدم پاسخدهی مناسب از روشهای دیگر مانند امبدینگ نیز پس از چند جلسه می توان بهره برد.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-11-11 at 9:22 ق.ظ
    Permalink

    سلام بسیار سپاسگزارم ازاینکه با حوصله و دقیق به سوالات پاسخ می دهید. اگر محبت بفرمایید و به سوال من هم جواب بدهید ممنون میشوم. ۳۵سال دارم و متاسفانه بدلایلی صورتم لاغر شدوشکستگی محسوسی درصورتم رخ داد. با توجه به اینکه از راههای دیگر واقعا می ترسم می خواستم بدانم طب سوزنی واقعا چقدر می تواند تاثیر گذار باشد؟ اثر ان موقت است یا دائم ؟ ایا ممکن است اصلا جواب ندهد ؟ تبحر دکتر چقدر شرط است؟ متشکرم

    Reply
    • 2016-11-11 at 1:17 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      در طب سوزنی مانند سایر رشته های دیگر پزشکی بیماران بر اساس بعضی اصول علمی مورد بررسی قرار می گیرند و بر اساس تشخیص های مختلف تقسیم بندی می شوند. در نتیجه، هیچ تکنیک پزشکی وجود ندارد که بر ۱۰۰% بیماران مؤثر باشد. بیماری شما نیز نیاز به بررسی بیشتر دارد تا علت لاغری و شکستگی چهره شما مشخص گردد. پس از آن روند درمانی مورد نیاز به شما توصیه می شود و درمان آغاز می گردد. برای اثربخش بودن درمان باید پزشک مناسب در زمان مناسب درمان مناسب برای بیماری مناسب را به بیمار مناسب ارائه کند. در صورت نامناسب بودن هریک از این موارد نتیجه درمان رضایتبخش نخواهد بود. تبحر پزشک در تشخیص نوع بیماری و انتخاب روش مناسب درمان نقش تعیین کننده ای دارد. همچنین رعایت استانداردهای علمی و بهداشتی در هنگام ارائه خدمات طب سوزنی می تواند باعث کاهش عوارض و مشکلات دیگر گردد.

      در مورد مشکل بخصوص شما، باید ابتدا دلایل زمینه ای بروز عارضه بررسی گردد و در صورت نیاز و امکان عامل زمینه ای برطرف گردد. سپس درمان ویژه لاغری چهره و چروکیدگی پوست انجام شود. خوشبختانه بسیاری از عوامل ایجاد کننده عارضه (مانند مشکلات عصبی و اضطرابی و اختلالات گوارشی) با کمک طب سوزنی قابل بهبودند و لاغری، شکنندگی و چروکیدگی پوست صورت نیز در بیشتر بیماران با کمک طب سوزنی بهبود چشمگیری می یابد. با این وجود در صورت تداوم مشکل زمینه ای و عدم درمان مناسب آن احتمال بازگشت عارضه دور از انتظار نیست.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
    • 2021-12-01 at 8:39 ق.ظ
      Permalink

      با سلام خانم ۴۷ ساله ای هستم حدود دو ماهیست دچار نابینایی یک چشم شده ام که در اثر سکته چشمی این اتفاق افتاده می خواستم ببینم با طب سوزنی دید چشمم بر می گرده یا نه ؟ممنون میشم راهنمایی کنید .

      Reply
      • 2021-12-04 at 11:35 ق.ظ
        Permalink

        با سلام و سپاس از پرسش شما،

        طب سوزنی با بهبود گردش خون می واند به بهبود عوارض سکته ها کمک کند. اما میزان پاسخدهی هر بیمار متفاوت است و نتیجه نهایی در اکثر موارد قابل پیش بینی نیست.

        Reply
  • 2016-11-11 at 2:53 ب.ظ
    Permalink

    سلام از اینکه لطف فرموده و به سوال بنده پاسخ دادید صمیمانه سپاسگزارم.

    Reply
  • 2016-11-14 at 12:36 ق.ظ
    Permalink

    سلام من ۴۶ سال دارم و داری حدود ۳۰ کیلو گرم اضافه وزن هستم و چندسالیه که به فشارخون هم مبتلا شده ام در ضمن اخیرا با مراجعه به مطب ارتوپد متوجه شده ام که دچار زانوی پرانتزی و ساییدگی مفصل شده ام میخواستم ببینم که طب سوزنی تا چه مقدار برای من موثر میباشد ممنون از سایت خوبتون لطف میکنین اگه جواب منو هم بدین مرسی

    Reply
    • 2016-11-14 at 2:17 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      بر اساس آنچه نوشته اید، شما دچار سه عارضه متفاوت اما مرتبط به هم هستید که هر سه از عوارض سندرم متابولیک و چاقی می توانند باشند. برای شفافیت بیشتر به مشکلات به صورت طبقه بندی شده می پردازیم:

      ۱- اضافه وزن: اضافه وزن حاصل عدم تعادل انرژی ورودی به خروجی بدن است که بر اثر مصرف زیاد از حد مواد خوراکی یا کمبود میزان انرژی مصرفی بوجود می آید. طب سوزنی می تواند نیاز و وسوسه خوردن را کاهش دهد، متابولیسم را تا حدی افزایش دهد و چربی های موضعی را آزاد کند که خود نه تنها باعث لاغری موضعی می شود بلکه با ایجاد حس سیری نیاز به خوردن را می کاهد. بسته به میزان چاقی و عوامل ایجاد کننده آن نسبت پاسخدهی بیماران متفاوت می باشد. با این وجود رعایت توصیه های غذایی و افزایش فعالیت بدنی در رضایت از درمان نقش بسزایی دارد.

      ۲- فشار خون: چندی پیش مقاله نسبتا کاملی از نقش طب سوزنی در درمان فشار خون در همین وبسایت منتشر کردیم که برای اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه نمایید.

      ۳- مشکلات زانو مانند ساییدگی و درد از علل نسبتا شایع مراجعه به کلینیکهای طب سوزنی است. این روش درمانی در بسیاری موارد با کمک کاهش التهاب، افزایش خونرسانی و بهبود قدرت ماهیچه ای میتواند به بیماران کمک کند. بویژه در مواردی که مدت زیادی از آغاز بیماری نگذشته باشد.

      امید که پاسخ مورد نظر خود را دریافت کرده باشید.
      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-11-16 at 9:13 ب.ظ
    Permalink

    باسلام یک سوال داشتم اگر لطف بفرمایید جواب دهید ممنون می شوم. ایا با مراجعه به متخصص طب سوزنی می توانند حدس بزنند که لیفتینگ پوست برای شخص مراجعه کننده چقدر موثر خواهد بود یا اینکه حتما باید انجام دهند تا میزان اثر بخشی ان معلوم شود؟ و بعد ازچند جلسه می توان اثر انرا دید؟ در صورت مثمر ثمر بودن چگونه می توان به حفظ ان کمک کرد؟ با تشکر

    Reply
    • 2016-11-18 at 8:48 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      پزشک متخصص طب سوزنی می تواند بر اساس کیفیت پوست، سن بیمار و بعضی نکات دیگر تخمینی نسبی از میزان اثر بخشی روش درمانی زده و بر این اساس برنامه درمانی مناسب برای فرد را پیشنهاد دهد. اما میزان واقعی پاسخدهی به درمان در بیماران مختلف بسیار متفاوت است و پس از استفاده از روش درمانی مشخص می گردد. در اکثر موارد در صورت عدم پاسخ مناسب به روش درمانی امکان پیشنهاد روشهای جایگزین وجود دارد. اثر درمانی معمولا پس از ۴ یا ۵ جلسه قابل مشاهده است. اما بیمارانی بوده اند که حتی با یک جلسه تغییر چشمگیری مشاهده نمایند.

      توجه به این نکته سودمند است که اصلاح الگوی خواب، رفع مشکلات بینایی، استفاده از عینک آفتابی مناسب، تغییر عادات بد چهره، استفاده از کرم های مناسب و … می توانند به تأخیر در بازگشت افتادگی و چروک پوست کمک کند.

      کلینیک طب سوزنی شیراز

      Reply
  • 2016-11-18 at 3:42 ب.ظ
    Permalink

    باسلام از اینکه اطلاعات جامعی ارائه فرمودید بسیار سپاسگزارم. پایدار باشید.

    Reply
  • 2016-11-27 at 12:43 ق.ظ
    Permalink

    باسلام واحترام. ایا اثربخشی. بادکش گونه به تجربه ثابت شده ؟درصورت موثربودن, اثر ان موقت است یا دائم? نظر شما درباره استفاده ازطب سوزنی وبادکش گونه همزمان(یعنی در یک روز )چیست
    ؟

    Reply
    • 2016-11-30 at 1:02 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      بادکش گونه به دو صورت امکانپذیر است. روش اول با فشار بسیار کم انجام میشود که میتواند به صورت موضعی جریان خون را افزایش داده و باعث خونرسانی و آبرسانی بهتر پوست شود. ولی چون به دلیل شرایط ویژه صورت، شدت بادکش کم است میزان اثر بسیار اندک و گذراست و قابل مقایسه با روشهای درمانی دیگر نیست. در نوع دوم، بادکش با شدت بیشتری اعمال می شود که باعث برجستگی موقت گونه شده و اثر چشمگیرتری در خونرسانی و آبرسانی پوست داراست. ولی احتمال ایجاد لکه و خونمردگی در پوست زیاد است و اثر درمانی نیز موقت می باشد. در مجموع بادکش صورت چندان توصیه نمی شود.

      Reply
  • 2016-12-08 at 12:16 ب.ظ
    Permalink

    سلام.آیا طب سوزنی برای از بین بردن لکه های قهوه ای رنگ صورت که بر اثر آفتاب بوجود آمدند موثر است؟
    طب سوزنی برای منافذ باز صورت و کلا جوانسازی و خون رسانی و اکسیژن رسانی مناسب به پوست صورت اثر درمانی دارد؟با تشکر

    Reply
    • 2016-12-10 at 5:37 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      یکی از موارد استفاده از طب سوزنی جوانسازی پوست است که با افزایش خونرسانی و آبرسانی، تحریک تولید سلولهای جدید و افزایش تولید کلاژن و گره های کلاژنی انجام می پذیرد. به علاوه این روش درمانی می تواند به بهبود کیفیت پوست، روشن شدن آن و کاهش لکه ها کمک شایانی نماید. بر این اساس تعداد زیادی از مراجعان به کلینیک طب سوزنی شیراز را متقاضیان بهبود کیفیت پوست، درمان مشکلات کاسمتیک و زیبایی تشکیل می دهند.

      Reply
  • 2017-02-06 at 9:53 ق.ظ
    Permalink

    باسلام میخواستم بدانم درمان لاغری با روش امبدینگ حدودا به چند جلسه درمان نیاز دارد وهزینه هر جلسه چقدره؟ وفواصل جلسات باید چقدر باشه؟

    Reply
    • 2017-02-06 at 11:56 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      یکی از شایعترین علل مراجعه به کلینیک های طب سوزنی کاهش و گاه افزایش وزن است. هرکدام از این بیماری ها علل ایجاد کننده متفاوتی دارند و وابسته به علت ایجاد کننده و شدت درگیری نوع، فواصل و مدت درمان متفاوت است. بر این اساس پیش از معاینه و بررسی دقیق پاسخ به پرسش شما امکان پذیر نیست.

      Reply
  • 2017-02-16 at 11:52 ق.ظ
    Permalink

    سلام
    من چندین وقته که شکمم سرو صداهای عجیبی داره و این منو خیلی اذیت میکنه بعداز آزمایشات متعددی که انجام دادم روده تحریک پذیر تشخیص داده شد.آیا طب سوزنی قادر به درمان این بیماری هست؟

    Reply
    • 2017-02-16 at 8:53 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      سندرم روده تحریک پذیر یکی از بیماریهای شایع در جوامع مختلف بویژه در میان جوانان است. این بیماری با علایم بسیار متنوع گوارشی بروز می یابد که در بیماران مختلف متفاوت است مانند اسهال، یبوست، دلدرد، نفخ، سر و صدای معده و …. با وجود ظاهر آرام بیماری، این سندرم می تواند بسیار آزار دهنده بوده و برای سالها بیمار مبتلا را درگیر نماید. داروهای متعددی توسط متخصصان محترم داخلی و گوارش برای بیماران تجویز می شود که در بسیاری موارد بیماری را کنترل می نماید ولی تعداد چشمگیری از بیماران از نتیجه درمان چندان راضی نیستند.

      طب سوزنی برای بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر گاه در حد درمانی معجزه آسا کمک کننده است. بیماران زیادی با علایم متفاوت این سندرم تنها پس از چند جلسه درمان با طب سوزنی رضایت قابل توجهی از نتیجه درمان داشته اند. هرچند همانند سایر روشهای درمانی، طب سوزنی نیز نمی تواند برای همه بیماران نتیجه یکسانی ایجاد نماید.

      Reply
      • 2017-02-18 at 12:06 ب.ظ
        Permalink

        ممنون از پاسخ شما
        برای این مشکل چند جلسه طب سوزنی لازمه؟ و هزینه هر جلسه چقدر میشه ؟

        Reply
        • 2017-02-18 at 1:00 ب.ظ
          Permalink

          طول مدت درمان بستگی به شدت بیماری و نحوه پاسخدهی شما دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۱۹۴۲۷۲۱۹ تماس حاصل فرمایید.

          Reply
  • 2017-03-05 at 12:21 ق.ظ
    Permalink

    با سلام
    مدت چهار ساله که اسپرم نداشتم تا اینکه یک ماه قبل گفتن که طب سوزنی برا این موضوع خوبه و جواب میده و پیش دکتر محبوبی رفتم و جواب گرفتم بطوریکه در جلسه پنجم از اسپرم صفر به سه میلیون و دویست تا رسیدم
    و این جلسات رو باید ادامه میدادم اما بعلت دوری مسیر نتونستم
    حال اینگونه طب سوزنی در این درمانگاه انجام میشه یا نه
    تشکر میکنم اگه اطلاع دهید

    Reply
    • 2017-03-06 at 12:35 ب.ظ
      Permalink

      با سلام

      طب سوزنی در بیماران مبتلا به ضعف بیضه ها و سایر علل نازایی در مردان و زنان کمک کننده است. البته میزان پاسخدهی همه بیماران یکسان نیست. بهتر است پیش از مراجعه به کلینیک های طب سوزنی با مراجعه به همکاران متخصص اورولوژی (جراحان کلیه و مجاری ادراری) از علت بیماری و احتمال وجود عوارض نیازمند به جراحی اطمینان حاصل نمایید. همچنین در هنگام مراجعه به متخصص طب سوزنی کلیه نتایج آزمایش و سونوگرافی را همراه داشته باشید.

      Reply
  • 2017-08-05 at 7:41 ب.ظ
    Permalink

    سلام. وقت بخیر.
    تفاوت روش انجام طب سوزنی با سوزن، و با نخ «امبدینگ» رو میخواستم بدونم؟
    و اینکه برای لاغری کدام مناسبتر هست؟
    سپاس

    Reply
    • 2017-08-06 at 9:57 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      در مقاله ای در همین وبسایت تحت عنوان طب سوزنی برای درمان چاقی پاسخ به این پرسش با جزئیات داده شده است. از شما دوست عزیز خواهشمندیم برای دیدن این مقاله از این لینک استفاده فرمایید.

      Reply
  • 2017-12-28 at 5:34 ب.ظ
    Permalink

    سلام خسته نباشید.دخترهستم متولد ۷۵
    من تو ایترنت تجربه ی بعضی از دوستان رو خوندم در رابطه با افزایش قدشون از طریق طب سوزنی ک حتی توی سنه من تاثیر داشته.. میخوام بدونم باتوجه ب سنم میتونم از طب سوزنی استفاده کنم برای افزایش قدم؟اثرگذارهست؟و اینکه هزینه و مدت درمانش چقدرمیشه؟اگه میشه لطفا ب ایمیلم پاسخ رو بفرستید.. خیلی وقته دنباله دونستنش هستم ممنون میشم ازتون

    Reply
    • 2017-12-30 at 6:28 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      بهترین سن برای انجام مداخلات غیر تهاجمی افزایش قد مانند طب سوزنی حوالی سن بلوغ است که در خانمها بین ۹ تا ۱۶ سالگی می باشد. پس از آن انتظار افزایش چشمگیری در قد نخواهیم داشت. در بانوانی که سن بالای ۱۶ سال دارند یا علایم بلوغ کامل است، عکس رادیولوژی دست جهت تعیین سن استخوانی و بررسی احتمال باز بودن صفحه رشد مورد نیاز است. بنابراین تنها با دانستن سن شما نمی توان پاسخ دقیقی به پرسشهای شما داد.

      Reply
  • 2018-03-06 at 8:48 ب.ظ
    Permalink

    سلام

    آیا طب سوزنی میتونه اختلالات جنسی رو درمان کنه؟ منظور اختلالاتی هست که در اثر آسیب های جسمی به دستگاه تناسلی بوجود اومده باشه و جنبه روحی روانی نداشته باشه

    Reply
    • 2018-03-07 at 11:08 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      سوال شما چندان واضح نیست. اطلاعات بیشتری از آسیب مورد نظر مورد نیاز است تا بتوان به این پرسش پاسخ داد. خواهشمندم اطلاعات تکمیلی را زیر همین پست بنویسید تا برای سایر بیماران هم قابل دنبال کردن باشد. در غیر این صورت می توانید با مراجعه حضوری به درمانگاه یا تماس با شماره های ۰۹۰۱۹۴۲۷۲۱۹ یا ۰۹۰۲۰۰۲۷۲۱۹ به طور مستقیم با پزشکان کلینیک طب سوزنی شیراز مشاوره فرمایید.

      Reply
  • 2018-04-27 at 12:18 ق.ظ
    Permalink

    با سلام و خسته نباشید چندتا سوال داشتم
    برای رفع لک و جوش طب سوزنی پیشنهاد دادن
    دو جلسه رفتم اما هربار بعد انجام دچار سردردهای شدید و سرگیجه شدم
    با دکتر در میون گذاشتم گفتن چون سابقه سردرد دارین پیش میاد و مانعی برای ادامه درمان وجود نداره
    آیا این علائم بعد از انجام طب عادیه؟
    گفتن محل فرو کردن سوزن درد نداره اما بعضی از سوزنایی که فرو میکنن درد میگیره مخصوصا بین انگشت شصت و اشاره که بعد خارج کردن سوزن دردش بیشتر میشه
    دکتر مدرک طب سنتی از ارمنستان دارن

    Reply
    • 2018-04-28 at 12:02 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از مشاوره شما،

      طب سوزنی روشی مؤثر در بسیاری از بیماران مبتلا به لک و جوش صورت است. مطمئن نیستم چه برنامه درمانی و چه نقاطی برای شما استفاده شده است تا بتوانم در مورد صحت درمان نظر بدهم ولی چند نکته را باید مد نظر داشته باشید:

      ۱- سردرد و سرگیجه مختصر بعد از بعضی جلسات درمانی بویژه در ابتدای درمان عادی است. این عارضه در افراد مسن، در دوران عادت ماهیانه بانوان و در صورت خستگی بیماران بیشتر دیده می شود.
      ۲- با وجودی که طب سوزنی عموما بدون درد تلقی می شود درد مختصر در هنگام فرو کردن بعضی سوزنها اجتناب ناپذیر است. این درد در برخی نقاط بیشتر است و ممکن است تا چند ساعت پس از درمان هم ادامه یابد.
      ۳- چندین سال است که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مدارک تحصیلی طب سوزنی اخذ شده از خارج از کشور را موردارزیابی قرار می دهد و در صورت دارا بودن شرایط لازم، آزمون سنجش علمی برگزار می شود و در صورت موفقیت در آزمون گواهی صحت صدور مدرک ارائه می شود و پس از آن پزشک قادر خواهد بود رسما به فعالیت بپردازد. شما می توانید از پزشک خود درخواست ارائه گواهی مورد نظر را نمایید.
      ۴- وبسایت انجمن علمی طب سوزنی ایران لیستی از پزشکان دارای مدرک معتبر در استانهای مختلف که عضو این انجمن هستند را ارائه می نماید. توجه به این نکته ضروری است که تنها پزشکان “عضو اصلی انجمن” دارای مدرک مورد تأیید می باشند. به لینک انجمن می توانید از بخش لینکهای سودمند در سمت راست این صفحه دسترسی داشته باشید.

      Reply
  • 2018-07-19 at 12:52 ق.ظ
    Permalink

    با سلام من ۱۶ سال سن دارم و الان یک ساله که دچار سردرد میگرنی هستم
    آیا طب سوزنی در درمان میگرن موثره؟
    واینکه در طی چند جلسه سردرد خوب میشه؟
    ولطفا هزینه هرجلسه هم بگید
    باتشکر

    Reply
    • 2018-07-19 at 1:42 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      سردردهای میگرنی از بیماریهایی هستند که بهترین پاسخ را به طب سوزنی دارند. بیش از ۹۰% بیماران مبتلا به این عارضه یا کاملا بهبود می یابند یا تغییر چشمگیری را گزارش می کنند. تعداد جلسات مورد نیاز برای اثربخشی متفاوت است. بعضی بیماران با یک جلسه هم بهبود می یابند و برخی نیاز به دست کم ۵ جلسه درمانی برای شروع اثرات دارند. ولی در هر حال بهتر است برای هیچ بیماری کمتر از ۸ تا ۱۰ جلسه درمانی نداشته باشیم تا اثر درمانی ماندگارتر شوند. در برخی بیماران با وجود پاسخدهی خوب اولیه یک یا دو روز پردرد بعد از جلسه دوم یا سوم مشاهده می شود که کاملا طبیعی است.

      Reply
      • 2018-07-21 at 8:24 ب.ظ
        Permalink

        با سلام ولی من امروز رفتم پیش متخصص طب فیزیکی
        ایشون گفتند که برای درمان سردرد باید سه دوره ۱۵ جلسه ای رفت
        آیا تعداد این همه جلسه برای درمان سردرد لازمه؟

        Reply
  • 2018-07-22 at 12:49 ق.ظ
    Permalink

    و اینکه میخواستم بدونم برای درمان سردرد طب سنتی بهتره یا سوزنی؟

    Reply
    • 2018-07-23 at 10:13 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسشهای شما،

      تعداد جلسات درمانی در بیماران مختلف متفاوت است و یک نسخه برای همه کاربرد ندارد. بیشتر بیماران مبتلا به سردرد در کمتر از ۱۰ جلسه مراجعه به متخصص طب سوزنی بهبود چشمگیری می یابند. من نمی خواهم و نمی توانم در مورد نظرات دیگر همکاران ابراز نظر خاصی کنم.

      بیماران زیادی از طب سنتی برای بهبود سردرد نیز بهره برده اند. در این بیماران اصلاح سبک زندگی و مصرف داروهای گیاهی اهمیت ویژه ای دارد.

      Reply
  • 2018-08-13 at 10:50 ق.ظ
    Permalink

    سلام من در ناحیه پای چپ دچار تومور مورتون شدم ده ماه پیش عمل کردم وگره عصبی خارج شد اما متاسفانه همچنان موقع راه رفتن وایستادن احساس درد شدید دارم امکان حل این مشکل با طب سوزنی وجود دارد

    Reply
    • 2018-08-13 at 5:11 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      تومور مورتون درگیری و تورم اعصاب کف پاست که بیشتر در بانوانی که ا کفشهای پاشنه بلد استفاده می کنند، بیماران دچار بدشکلیهای استخوانی و یا ورزشکارانی که جهشهای زیاد دارند ایجاد شده و بسیار دردناک می باشد. درمان دارویی یا جراحی با وجود اثر چشمگیر معمولا کامل نیست و پس از درمان درد باقی مانده و گاهی بتدریج بدتر می شود. درمان با کمک طب سوزنی در بسیاری بیماران اثری معجزه آسا دارد و بیماران بسیاری برای سالها کاملا یا نسبتا بدون درد خواهند بود. هرچند در هر حال احتمال عود بیماری وجود دارد.

      Reply
  • 2018-10-19 at 11:16 ب.ظ
    Permalink

    با سلام میخواستم هزینه طب سوزنی برای لاغری رو بدونم و اینکه چه قدر جواب میده و برگشت هم داره یا نه ؟

    Reply
    • 2018-10-20 at 12:58 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      یکی از دلایل شایع مراجعه به طب سوزنی، چاقی است. طب سوزنی به عنوان یک روش تکمیلی می تواند با روشهای مختلفی به درمان چاقی کمک کند از جمله کنترل و کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و افزلیش توان بدنی برای ورزشبه کاهش وزن و بهبود کیفیت زندگی کمک می کند. بر اساس شرایط بیمار نوع درمان متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله طب سوزنی برای درمان چاقی در همین وبسایت مراجعه فرمایید.

      Reply
  • 2018-10-29 at 4:38 ب.ظ
    Permalink

    سلام.آیا طب سوزنی در درمان مگس پران چشم موفق است؟

    Reply
    • 2018-10-31 at 1:11 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      مگس پران یا فلوتر بیماری نسبتا شایعی است که شیوع آن با افزایش سن بیشتر می شود. علت آن تغییرات ساختاری در بافت چشم است که متأسفانه پاسخدهی مناسبی به درمان ندارد.

      Reply
  • 2019-01-09 at 10:51 ب.ظ
    Permalink

    با عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم،آیا امبدینگ که برای کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن و مقدار چربی موضعی میشود،استفاده میشود،منجر به ریزش مو میشود؟
    چون من ۱۲ کیلو اضافه وزن دارم و اگر رژیم بگیرم دچار ریزش مو میشوم

    Reply
    • 2019-01-12 at 12:15 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      عوارضی مانند ریزش مو که در بسیاری بیماران پس از کاهش وزن اتفاق می افتد معمولا به دلیل کمبود ریزمغذی هایی است که هنگام رژیمهای کاهنده وزن اتفاق می افتد. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و استفاده علمی از مکملهای ویتامینی و ریزمغذی ها می تواند تا حد زیادی مانع از بروز چنین عوارضی گردد. امبدینگ و طب سوزنی اثری بر ریزش مو ندارند. زیرا کاهش اشتهای ایجاد شده خفیف تا متوسط است و باعث بی اشتهایی شدیدی نمی گردد که منجر به عوارض شدید شود. اثر منطقه های درمان با طب سوزنی و امبدینگ هم بر اساس به حرکت در آمدن بافت چربی انباشته است که اثری بر ریزش مو ندارد. در مقابل در برخی بیماران که عارضه ریزش مو و چاقی هر دو به دلیل پاره ای مشکلات داخلی است، درمان این مشکل با کمک طب سوزنی می تواند ریزش مو را نیز کاهش دهد.

      Reply
  • 2020-05-14 at 8:50 ب.ظ
    Permalink

    سلام ایا جایی هست که طب سوزنی رو با دفترچه قبول کنید یعنی بیمه پولش رو پس دهد؟

    Reply
    • 2020-05-16 at 9:22 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      طب سوزنی متأسفانه تحت پوشش بیمه های پایه نمی باشد. بعضی بیمه های تکمیلی خدمات طب سوزنی را پوشش می دهند و برخی همکاران برای جلسات مشاوره از بیمه پایه استفاده می کنند.

      Reply
      • 2020-05-22 at 10:27 ب.ظ
        Permalink

        باسلام من صورتم پراز اسکاروجای جوش شده کلا صورتم هم سطح نیس خیلی دکتر پوست رفتم متاسفانه هیچ نتیجه ای ندیدم به نظرشما با طب سوزنی این مشکل حل میشه؟

        Reply
        • 2020-05-23 at 9:08 ق.ظ
          Permalink

          با سلام و سپاس از پرسش شما،

          اسکارهای باقیمانده از جوش و سایر آسیبهای پوستی مشکل عمده ایست که بسیاری از افراد را بویژه در سنین جوانی درگیر میکند. طب سوزنی روش مناسبی در درمان اینگونه ضایعات پوستی است که در درصد بالایی از بیماران باعث بهبود چشمگیر کیفیت پوست می شود.

          Reply
  • 2020-06-06 at 1:36 ق.ظ
    Permalink

    سلام جناب دکتر خسته نباشیدآیا طب سوزنی برای بی خوابی راه درمان دارد؟

    Reply
    • 2020-06-06 at 10:48 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      اختلالات خواب مشکل نسبتا شایعی است که خود میتواند عاملی برای سایر مشکلات جسمی و روحی باشد. خوشبختانه طب سوزنی روش موفقی برای درمان بسیاری از بیماران مبتلا به این عارضه است.

      Reply
  • 2020-06-08 at 8:17 ب.ظ
    Permalink

    سلام میخواستم کسی که پرستاری یا پزشکی… نخونده میتونه طب سوزنی یاد بگیره و اگر جایی هست میشه معرفی کنید

    Reply
    • 2020-06-10 at 9:06 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      بر اساس قوانین حال حاضر ایران تنها کسانی مجاز به فعالیت در زمینه طب سوزنی هستند که ابتدا مدرک پزشکی داشته و تحصیلات طب سوزنی را در دانشگاههای معتبر و مورد تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گذرانده باشند. بر این اساس حتی دامپزشکان، پرستاران، ماما ها و سایر گروههای پیراپزشکی نیز مجاز به تحصیل و فعالیت در زمینه طب سوزنی نیستند، چه رسد به سایر علاقه مندان.

      در برخی کشورها مانند چین، کانادا، استرالیا و … دوره های ویژه ای برای علاقه مندان فاقد تحصیلات پزشکی در نظر گرفته شده است که در آن ابتدا مباحث اولیه و مقدماتی آموزش داده شده، سپس به مقوله طب سوزنی پرداخته خواهد شد. متأسفانه فارغ التحصیلان این دوره ها نیز در حال حاضر مجاز به فعالیت در زمینه طب سوزنی در ایران نمی باشند.

      Reply
  • 2020-10-07 at 9:38 ق.ظ
    Permalink

    با سلام و خسته نباشید
    من سه سال هست اختلال اضطراب دارم، یک هفته پیش نزد پزشک متخصص طب سوزنی رفتم و جلسه ی اول با چهار سوزن در سر و پیشانی و مچ دست و پا شروع کردند و به سر و پیشانی برق وصل کردن ، ولی از اونروز به بعد حس می کنم سرم کشیده میشه و بی حس هست، همون یک جلسه رو رفتم و ادامه ندادم، می خواستم ببینم مشکلم از طب سوزنی هست یا استرس اینکه چرا به سرم وصل کرد، خیلی خیلی ممنون میشم پاسخمو بدید

    Reply
    • 2020-10-07 at 10:05 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      اختلال اضطراب بیماری شایعی است که بسیاری از افراد جامعه را با شدتهای متفاوت درگیر می کند. طب سوزنی درمان بسیار کارآمدی برای این اختلال است. ویژگی پزشکی بویژه روشهایی مانند طب سوزنی این است که هر پزشک برای هر بیمار روش منحصر به فردی دارد و درمان هیچ دو نفری یکسان نیست. به همین دلیل نمی توان به راحتی در مورد روش و عملکرد سایر همکاران اظهار نظر کرد.

      Reply
  • 2020-10-11 at 1:49 ق.ظ
    Permalink

    با عرض سلام و احترام
    آیا به کمک طب سوزنی می توان فیبروم و میوم را درمان کرد یا حداقل سایز آن را کوچک کرد؟ با سپاس

    Reply
    • 2020-10-11 at 4:38 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      فیبرومها انواع و سایزهای مختلفی دارند که در بسیاری از موارد پاسخدهی خوبی به طب سوزنی دارند. با این وجود بهتر است محل و سایز آن پیش از شروع درمان با کمک روشهای تصویربرداری مانند سونوگرافی بررسی گردد.

      Reply
  • 2020-11-16 at 11:05 ق.ظ
    Permalink

    با سلام و احترام
    طب سوزنی کمکی به درمان منییر گوش میکند؟

    Reply
    • 2020-11-17 at 10:32 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      طب سوزنی درمان مناسبی برای بسیاری از موارد سرگیجه مانند بیماری مینیرز می تواند باشد.

      Reply
      • 2020-11-18 at 12:54 ق.ظ
        Permalink

        ممنونم از پاسخگوییتون

        Reply
        • 2021-01-16 at 2:03 ق.ظ
          Permalink

          چرامن یک جلسه طب سوزنی کردم اشتهام زیاد شده و یبوست تبدیل شده.برای لاغری این امر طبیعیس.ممنون

          Reply
          • 2021-01-16 at 10:25 ق.ظ
            Permalink

            با سلام و سپاس از پرسش شما،

            علل چاقی متفاوتند و بر همین اساس درمان میتواند متغیر باشد. در بعضی افراد علت چاقی Pi Def هست که با تقویت Pi درمان می شود. در این موارد در ابتدا اشتها مقداری افزایش می یابد و حرکات روده کاهش. در مورد شما، باید از تشخیص علت عارضه و روند درمان آگاه باشیم تا بتوان پاسخ مناسبی به پرسش داد.

        • 2023-06-11 at 2:33 ب.ظ
          Permalink

          سلام آیا طب سوزنی برای بزرگ شدن باسن موثر هست

          Reply
          • 2023-06-12 at 1:09 ب.ظ
            Permalink

            با سلام و سپاس از پرسش شما،

            طب سوزنی از مسیرهای طبیعی برای ایجاد اثرات درمانی استفاده می کند. به همین دلیل اثربخشی آن در موارد مختلف در حد بهبود طبیعی و نرمال هست و نه تغییرات ناگهانی و شدید. بر همین اساس با کمک طب سوزنی میتوان به بهبود سایز و فرم باشن کمک کرد ولی تأثیر آن مانند جراحی و تزریق چربی سریع و شدید نیست.

  • 2021-10-22 at 10:16 ب.ظ
    Permalink

    سلام من چهار جلسه برای لاغری طب سوزنی و بادکش و خون گیری انجام دادم .. هورمون هام زیاد بود و تیروئیدسمی هم داشتم.. دکتر گف بخلطر اینا من لاغر نمیشدم.. و بعد از ۴۰ روز ک از اولین جلسه طب سوزنی گذشت لاغر میشم.. اما الان ۴۷ روز گذشته و هیچ اتفاقی تو بدنم نیافتاده…

    Reply
    • 2021-10-23 at 11:30 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      هرچند بدون معاینه و بررسی دقیقتر نمی توان نظر قابل اعتمادی داد، ولی در بیشتر موارد ۴ جلسه درمانی برای کسب نتیجه کافی نیست. بیماران مختلف هم پاسخدهی متفاوتی دارند. به همین دلیل صحیح و علمی نیست که زمان دقیقی برای گرفتن نتیجه پیشبینی کرد. ممکن است یک نفر بعد از ۴۰ روز نتیجه بگیرد و بیمار دیگر نیازمند چندین ماه درمان باشد. به هر حال برای نظر دادن در مورد روش مناسب درمان شما، نیاز به اطلاعات بیشتری از جانب شما و معاینه دقیقتر هست.

      Reply
  • 2021-12-05 at 11:57 ب.ظ
    Permalink

    سلام خسته نباشی ایا میشه برای درمان سیاهی سر استخوان ران از طب سوزی استفاده کرد که گردش خون بیشتر بشه و سیاهی از بین برو و نخواهی مفصل تعویض کنیم

    Reply
    • 2021-12-07 at 8:08 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      طب سوزنی می تواند باعث بهبود گردش خون و کاهش درد و محدودیت حرکتی ناشی از نکروز سر استخوان ران شود ولی این درمان معمولا باعث بهبود مطلق نشده و اثری نسبی دارد.

      Reply
  • 2022-08-28 at 4:19 ب.ظ
    Permalink

    سلام وخسته نباشید ایاطب سوزنی برای اضطراب ودردهای عصبی وافسردگی مناسب هست؟ایادرمان میشود؟

    Reply
    • 2022-10-08 at 12:17 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      طب سوزنی روش بسیار مؤثری در درمان بسیاری از بیماریهای عصبی و اضطرابی است. با توجه به وجود روشهای درمانی متنوع وابسته به طب سوزنی مانند درمان اسکالپ (طب سوزنی سر) و آریکولوتراپی (طب سوزنی گوش) در کنار طب سوزنی کلاسیک، بیشتر بیماران بهبود چشمگیری را از درمان گزارش می کنند. جا دارد از اینکه پاسخ سوالات با تاخیر ارسال می شوند پوزش بطلبیم.

      Reply
  • 2022-08-28 at 4:21 ب.ظ
    Permalink

    سلام وخسته نباشید ایاطب سوزنی برای اضطراب ودردهای عصبی وافسردگی مناسب هست؟ایادرمان میشود؟

    Reply
    • 2022-10-08 at 12:18 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      طب سوزنی روش بسیار مؤثری در درمان بسیاری از بیماریهای عصبی و اضطرابی است. با توجه به وجود روشهای درمانی متنوع وابسته به طب سوزنی مانند درمان اسکالپ (طب سوزنی سر) و آریکولوتراپی (طب سوزنی گوش) در کنار طب سوزنی کلاسیک، بیشتر بیماران بهبود چشمگیری را از درمان گزارش می کنند. جا دارد از اینکه پاسخ سوالات با تاخیر ارسال می شوند پوزش بطلبیم.

      Reply
  • 2022-10-11 at 1:36 ب.ظ
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر
    درمورد طب سوزنی برای چاق شدن یا پر شدن مچ دست هم موثره؟
    و اینکه عوارضی هم طب سوزنی داره چه کم چه زیاد؟

    Reply
    • 2022-10-12 at 10:46 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      طب سوزنی بر اساس روند طبیعی بدن و اصلاح اختلالات عمل میکند. بر این اساس میتوان با کمک این روش برخی اختلالات که منجر به ظاهر نامناسب در اعضای مختلف بدن می شوند را کنترل کرد و بهبود بخشید. درنتیجه، پاسخ به پرسش شما بدون معاینه دقیق و بررسی سوابق مختلفتان امکانپذیر نیست.

      Reply
  • 2022-10-11 at 5:47 ب.ظ
    Permalink

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم طب سنتی برای چاقی صورت هم هست؟؟

    Reply
    • 2022-10-12 at 10:49 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      طب سوزنی بر اساس روند طبیعی بدن و اصلاح اختلالات عمل میکند. بر این اساس میتوان با کمک این روش برخی اختلالات که منجر به ظاهر نامناسب در اعضای مختلف بدن می شوند را کنترل کرد و بهبود بخشید. درنتیجه، پاسخ به پرسش شما بدون معاینه دقیق و بررسی سوابق مختلفتان امکانپذیر نیست.

      Reply
    • 2023-04-04 at 9:57 ب.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر مامان من امروز رفته طب سوزنی جای طب سوزنی چسب زده فقط نمیدونه ۲ساعت دکتر گفته یا دوروز چسب بمونه الان باز کنیم مشکلی پیش نمیاد…ز

      Reply
      • 2023-04-05 at 9:48 ق.ظ
        Permalink

        با سلام و سپاس از پرسش شما،

        معمولا در محل نقاط درمانی مورد استفاده در طب سوزنی نیازی به استفاده از چسب نیست مگر چند مورد:
        ۱- طب سوزنی گوش که press needle یا seed مورد استفاده با کمک چسب ثابت می شود و تا زمانی که سوزن یا دانه مورد استفاده باقی است (معمولا ۵-۱۴ روز) باید چسب را نگه داشت.
        ۲- در موارد محدودی که در نقاط خاصی از بدن سوزن تا حدود ۲۴ ساعت باقی می ماند
        ۳- موارد لیفت اندام که تا حدود ۱ ماه باید چسب را نگه داشت

        Reply
  • 2023-03-11 at 10:38 ب.ظ
    Permalink

    سلام و خسته نباشید
    ایا طب سوزنی در کوچک کردن قوز بینی و پهنی و چاقی بینی مواثر است؟

    Reply
    • 2023-03-13 at 7:18 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      متأسفانه طب سوزنی تأثیر چندانی بر تغییرات ساختار بینی ندارد.

      Reply
  • 2023-06-07 at 11:12 ب.ظ
    Permalink

    با سلام
    در مطالبی که خوندم اومده بود که طب سوزنی روی گوش درد ندارد
    من امروز بابت کمر درد به متخصص طب سوزنی مراجعه کردم ایشون سوزن هایی را در کمر من و در ادامه روی گوش بنده زدند
    که سوزن های روی گوش بسیار دردناک بود !
    و یک سوزن یا حلقه مانندی روی گوش من باقی مونده
    ممنون میشم برام توضیح بدید این درد زیاد آیا عادی است و این چیزی که رو گوش من باقی موندا چیه؟
    خود دکتر گفت خودش می افته
    سپاسگزارم

    Reply
    • 2023-06-10 at 7:55 ب.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      طب سوزنی گوش یا آریکولوتراپی با کمک روشهای مختفی انجام میشود. یکی از این روشها استفاده از دستگاه های تشخیصی درمانی است که با جریان خفیف الکتریکی کار مینند. این روش معمولا کاملا بدون درد هست. در کنار این روش میشه با کمک قرار دادن بعضی وسایل در نقاط درمانی گوش اثر درمانی طولانی تر و بیشتری داشت. این وسایل شامل سید گیاهی، سید مغناطیسی، پرس نیدل و سوزنهای نیمه مانا (semi-permanent) و مانا (permanent) هستند. در بیشتر موارد پرس نیدل و سوزنهای نمه مانا و مانا درد اندک تا متوسطی ایجاد میکنند که طبیعی و قابل تحمل می باشد. درد شدید و غیرقابل تحمل میتواند به دلیل حساسیت فرد به فلز موجود در سوزنها و یا جاگذاری نامناسب سوزنها باشه که در هر دو صورت باید به پزشک درمانگر مراجعه کرد. یکی دیگر از شاخه های آریکولوتراپی scaring auriculotherapy هست که با ایجاد زخم در محل با کمک حرارت اثر درمانی را ایجاد میکند. این رو بیشتر در دردهای اسکلتی سالمندان کاربرد دارد و بندرت استفاده میشود.

      Reply
  • 2023-08-19 at 2:05 ق.ظ
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    بنده حدود ۹ سال حساسیت دارم . با علائم آبریزش بینی، عطسه و آبریزش چشم. و هرچی دکتر هم رفتم فایده نداشته. در فصل بهار و تابستان خیلی تشدید پیدا میکنه. با طب سوزنی امیدی هست واسه بهبود؟ البته چند جلسه ای رفتم ولی خب نمیدونم واقعا جواب میده یانه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    Reply
    • 2023-08-26 at 11:48 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و سپاس از پرسش شما،

      طب سوزنی در بسیاری از موارد با تنظیم سیستم ایمنی باعث بهبود علایم آلرژی فصلی و درمان بیماری میشه. با این وجود درمان بیماری معملا طولانیه و نیاز به ۲ یا ۳ دوره ده جلسه ای خواهد بود.

      Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.