پرسش و پاسخدسته بندی: بیماریهای زنانسندروم پیش از قاعدگی و بزرگی سینه
مامیثا 3 سال قبل

سلام و خسته نباشید ۴۱ ساله قد ۱۴۹ وزن ۵۱ استخوان بندی ریز مجرد چاقی موضعی فقط سینه سالهاس که با مشکل پی ام اس روبرو هستم که عملا این مشکل روی همه ی زندگی من تاثیر میذاره تمام علایم پی ام اس رو نشون می دم. از جمله حساسیت پستان، تغییرات شدید خلقی، احتباس مایعات، یبوست، اکنه، دردهای عضلانی، التهاب مجاری ادراری و… بیشترین دردم مربوط به حساس شدن پستانهاس که متاسفانه علاوه بر درد به خاطر این تغییرات و به علت اینکه پوست سینه هر ماه در معرض کشیدگی قرار می گیره دچار استرچ مارک و افتادگی شده که سایز و اندازه ی سینه هام در این مورد بی تاثیر نیستند، چون سینه های بسیار بزرگی دارم، می خواستم بدونم برای کنترل علایم پی ام اس می تونم از طب سوزنی استفاده کنم، علاوه بر اون واسه لیفت سینه و بهبود ظاهر پوست سینه چه کار می تونید انجام بدید. سپاس

سندروم پیش از قاعدگی و بزرگی سینه
1 پاسخ
Dr. Mehdy Ghaeminia عضو سایت 3 سال قبل

با سلام و سپاس از پرسش شما،
سندروم پیش از قاعدگی یا PMS مشکل نسبتا شایعی است که خود را با نشانه های مختلف بدنی و ذهنی می تواند نشان دهد. این بیماری روزهای زیادی را از سالهای جوانی بانوان تحت تأثیر قرار می دهد. علایم این بیماری می تواند مستقیما منطقه لگن را درگیر کند یا با تغییرات هورمونی و آب و الکترولیتها در سایر اندامها خود را بروز دهد مانند پاها، سینه، دستگاه گوارشی ویا حالت روحی و روانی. این بیماری پاسخدهی مناسبی به طب سوزنی دارد و در بسیاری از بیماران تغییر چشمگیری در حال عمومی ایجاد می شود. بیماران زیادی پس از درمان به زندگی عادی باز می گردند.
 
بزرگی و افتادگی سینه مشکل دیگریست که به دلایل مختلف ایجاد می شود مانند چاقی، تغییرات هورمونی و عوامل ژنتیکی. بسیاری از بیماران نتیجه مطلوبی از روشهای درمانی مانند ورزش و رژیم غذایی نمی گیرند. با این وجود طب سوزنی همراه با تحریک الکتریکی، بادکش درمانی و امبدینگ راهکار مناسبی برای این قبیل بیماران می باشد. در برخی موارد افتادگی به حدی است که نیازمند لیفت با نخ نیز هستیم.

پاسخ به سندروم پیش از قاعدگی و بزرگی سینه